• Το Γνωρίζατε;
  • Οι περισσότεροι λαοί είχαν θεοποιήσει τα ηφαίστεια: οι Έλληνες είχαν τον Ήφαιστο, οι Ρωμαίοι τον Βουλκάνο, οι Πολυνήσιοι την πανέμορφη και οξύθυμη θεά Πέλε και οι Ινδιάνοι τους θεούς Λάο και Σκελ.

ΙΟΒΕ: Διάχυτη η απαισιοδοξία των νοικοκυριών

Συντονιστές: Airetikos, Agrafos

Argosxolos
Συντάκτης
Συντάκτης
Δημοσιεύσεις: 698
Εγγραφή: Τρί 07 Ιουν 2011, 12:54

ΙΟΒΕ: Διάχυτη η απαισιοδοξία των νοικοκυριών

Δημοσίευση από Argosxolos »

Ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος στην Ελλάδα τον Νοέμβριο σταθεροποιείται σχεδόν στα επίπεδα με εκείνα του προηγούμενου μήνα, στις 68,6 μονάδες αναφέρει το ΙΟΒΕ στο δελτίο οικονομικής συγκυρίας για το Νοέμβριο του 2011.

Παρά τη μικρή βελτίωση στην καταναλωτική εμπιστοσύνη, η δυσαρέσκεια σε όλους τους τομείς της οικονομίας είναι διάχυτη.

Η απαισιοδοξία τροφοδοτήθηκε επιπροσθέτως και από τις έντονες πολιτικές αβεβαιότητες που κυριάρχησαν τον προηγούμενο μήνα και οι οποίες επέτειναν τις ήδη πολύ δυσμενείς κοινωνικοοικονομικές συνθήκες, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί τους τελευταίους μήνες.

Η φαινομενική σταθεροποίηση της πολιτικής κατάστασης με το σχηματισμό νέας κυβέρνησης συνεργασίας ενδεχομένως να οδηγήσει σε κάποια βελτίωση που θα αποδίδει την αίσθηση προσωρινής διεξόδου.

Στη συγκεκριμένη όμως συγκυρία και με το διεθνές περιβάλλον να επιδεινώνεται, απαιτείται πλέον η πειστική διατύπωση μιας συνεκτικής πολιτικής που να αίρει μέρος των αβεβαιοτήτων που έχουν διογκωθεί.

Η ανεργία αυξάνεται και οι μισθοί συμπιέζονται από τις άμεσες μειώσεις και την υψηλή φορολογία. Πάντως, η άρση των πολιτικών αβεβαιοτήτων που κυριάρχησαν τον προηγούμενο μήνα και η φαινομενική σταθεροποίηση της πολιτικής κατάστασης με το σχηματισμό νέας κυβέρνησης συνεργασίας επηρέασε θετικά τους καταναλωτές, τουλάχιστον σε πρώτο χρόνο.

Οι πολίτες φαίνεται να αναμένουν ωστόσο μια πιο πειστική διατύπωση μιας συνεκτικής πολιτικής που να αίρει μέρος των αβεβαιοτήτων που έχουν διογκωθεί. Σε κάθε περίπτωση η απαισιοδοξία των Ελλήνων καταναλωτών παραμένει με μεγάλη διαφορά η εντονότερη μεταξύ των υπόλοιπων ευρωπαίων, με τους Πορτογάλους σταθερά να ακολουθούν στη δεύτερη θέση, ενώ έπονται οι Ούγγροι, οι Κύπριοι και οι Ρουμάνοι.

Η καταναλωτική εμπιστοσύνη κινείται καθοδικά σε πάνω από τις μισές ευρωπαϊκές χώρες, ενώ θετικοί δείκτες καταγράφονται τον Νοέμβριο μόνο σε δύο χώρες (Φινλανδία, Σουηδία).

Ως προς την τρέχουσα οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους τον Νοέμβριο, το ποσοστό των ελληνικών νοικοκυριών που κρίνει ότι έχει αυξήσει λίγο ή πολύ την αποταμίευσή του κινείται οριακά ανοδικά στο 12%, ενώ το ποσοστό που δηλώνει ότι «μόλις τα βγάζει πέρα» διευρύνεται στο 55% (από 51%).

Το ποσοστό των νοικοκυριών που δηλώνει ότι αντλεί από τις αποταμιεύσεις του δεν μεταβάλλεται από το 16%, ποσοστό στο οποίο επίσης περιορίζονται όσοι αναφέρουν ότι έχουν χρεωθεί (από 21%).

Επιστροφή στο “Κοινωνία”