Καμπανάκι κινδύνου χτυπά για τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας που έχουν υπαχθεί στο καθεστώς του άρθρου 99 του Πτωχευτικού Κώδικα, καθώς αναζητούνται 5 εκατ. ευρώ για να πληρωθούν οι εργαζόμενοι.
Από την άλλη πλευρά, παράθυρο συμφωνίας διαφαίνεται ανάμεσα στους μετόχους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, τον λιβανέζο επιχειρηματία Ισκαντάρ Σάφα και την Τhyssen Krupp Marine μετά την καταγγελία από τους δεύτερους της μεταξύ τους σύμβασης που εκ των πραγμάτων επηρεάζει και τη ναυπήγηση των δύο νέων υποβρυχίων, τύπου 214.
Σύμφωνα με τα ΝΕΑ τα θέματα που αφορούν τα ναυπηγεία συζητήθηκαν σε έκτακτη κυβερνητική σύσκεψη για τα προβλήματα της ναυπηγικής βιομηχανίας που έγινε χθες, υπό τον Πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου και με τη συμμετοχή των υπουργών Οικονομικών Ευάγγ. Βενιζέλου, Ανάπτυξης Μ. Χρυσοχοΐδη, Αμυνας Π. Μπεγλίτη, Εργασίας Γ. Κουτρουμάνη και του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης Χ. Παμπούκη.
Τη σύσκεψη απασχόλησαν το μέλλον του εξοπλιστικού προγράμματος του Πολεμικού Ναυτικού όσον αφορά τα υποβρύχια, οι μελλοντικές ναυπηγήσεις αλλά και τα προβλήματα της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας γενικώς.
Για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, αυτό που απασχολεί τους μετόχους αλλά και την ελληνική κυβέρνηση σε αυτή τη φάση είναι το «αγκάθι» των ρητρών που έχει επιβάλει η ΕΕ στα ναυπηγεία εδώ και χρόνια για λόγους αθέτησης του ανταγωνισμού.
Σύμφωνα με αυτές, το ναυπηγείο δεν μπορεί να κατασκευάζει όχι μόνο εμπορικά πλοία αλλά ούτε ξένα στρατιωτικά σκάφη. Η θέση της ελληνικής κυβέρνησης είναι να διασαφηνιστεί σε θετική κατεύθυνση το καθεστώς αυτό (να μπορεί δηλαδή στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να κατασκευάζονται και ξένα πολεμικά σκάφη). Χωρίς ξένους πελάτες το ναυπηγείο δεν μπορεί να είναι βιώσιμο για πολύ καιρό και με τα σημερινά δεδομένα θα έχει δουλειά το πολύ για δύο χρόνια.
-
- Το Γνωρίζατε;
-
- Στη Βίβλο αναφέρονται 49 διαφορετικά φαγητά, το αλάτι περισσότερες από 30 φορές, ενώ τα αμύγδαλα και τα φιστίκια είναι οι μόνοι «βιβλικοί» ξηροί καρποί.
Πονοκέφαλοι για τα ναυπηγεία
Συντονιστής: Agrafos