• Το Γνωρίζατε;
  • Ο Αλγερινός Μοχάμεντ Σαμίρ Φεράτ γλίτωσε το θάνατο, όταν παραχώρησε τη θέση του σε κάποιον άλλον, στην πτήση προς τη Βοσνία, το 1996. Ωστόσο, ο Φεράτ σκοτώθηκε τον ίδιο χρόνο, όταν πετώντας από Νέα Υόρκη προς Παρίσι, κατέπεσε το αεροπλάνο στο οποίο επέβαινε.

Παράβαση στο Παρίσι ... κλήση στην Αθήνα

Συντονιστές: Arxontas, Agrafos

Arxontas
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 932
Εγγραφή: Δευ 13 Ιούλ 2009, 03:06

Παράβαση στο Παρίσι ... κλήση στην Αθήνα

Δημοσίευση από Arxontas »

Το Ευρωκοινοβούλιο ενέκρινε σχέδιο οδηγίας που προβλέπει ένα "μίνι Σένγκεν" με ανταλλαγές πληροφοριών για ασυνείδητους οδηγούς. Σύντομα η κλήση θα στέλνεται στη διεύθυνση στην Αθήνα, κι ας έχει γίνει η "λαδιά" στο Παρίσι.

Έλληνας οδηγός στο εξωτερικό παίρνει κλήση για υπερβολική ταχύτητα και απλώς ...τη σκίζει. Η πρακτική αυτή θα εκλείψει με τη νέα οδηγία περί «διασυνοριακής ανταλλαγής πληροφοριών στην οδική ασφάλεια». Έτσι από το 2013 ο Έλληνας που παραβιάζει το όριο ταχύτητας στη Γερμανία θα παίρνει την κλήση στο σπίτι του στην Ελλάδα, εξηγεί ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Σπύρος Δανέλλης:

«Μία παράβαση που θα γίνεται στη Γερμανία διαπιστώνεται από το σύστημα των ραντάρ. Αποστέλλεται μέσα από το ηλεκτρονικό δίκτυο ανταλλαγής πληροφοριών. Επισημαίνεται ο κάτοχος του αυτοκινήτου, δηλαδή αυτός που έχει το πιστοποιητικό ταξινόμησης. Και σε συνεργασία με τις ελληνικές αρχές θα παραλαμβάνει ο Έλληνας στον τόπο διαμονής του την κλήση, την οποία θα πρέπει να πληρώσει, ή τις ποινικές συνέπειες που θα πρέπει να αντιμετωπίσει».

«Ευρώπη α λα καρτ» ακόμα και στις ...κλήσεις

Όποιος διπλοπαρκάρει πάντως, τη γλυτώνει προς το παρόν. Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν να περιορίσουν τα «ευρωπρόστιμα» σε λίγες παραβάσεις, που θεωρούνται και οι πλέον επικίνδυνες.

«Το περιορίσαμε σε τέσσερις, που είναι οι πλέον επικίνδυνες και θανατηφόρες. Πρώτον η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, δεύτερον η οδήγηση σε κατάσταση μέθης, τρίτο η μη χρήση ζωνών ασφαλείας και τέταρτο η παραβίαση του ερυθρού φωτεινού σηματοδότη».

Στη νέα οδηγία δεν συμμετέχουν προς το παρόν η Μεγάλη Βρετανία, η Ιρλανδία και η Δανία. Ενισχύεται έτσι η ανησυχητική, όσο και συνηθισμένη πλέον εικόνα της «Ευρώπης α λα καρτ», γεγονός που επικρίνουν πολλοί ευρωβουλευτές - όπως ο Ζωρζ Μπαχ από το Λουξεμβούργο.

«Αλλάξαμε τη νομική βάση και πήγαμε από την πολιτική μεταφορών στην αστυνομική συνεργασία. Έτσι φτάσαμε σε συμφωνία στο Συμβούλιο Υπουργών, αλλά είχαμε και ένα δυσάρεστο αποτέλεσμα: Για μία ακόμη φορά μερικές χώρες έχουν αυτο-αποκλειστεί από την κοινή ευρωπαϊκή προσπάθεια»

Είναι πιο επικίνδυνοι οι αλλοδαποί οδηγοί;

Φανατική υπέρμαχος της νέας οδηγίας είναι η ευρωβουλευτής Εύα Λίχτενμπεργκερ από την Αυστρία, μία χώρα που αποτελεί «κέντρο διερχομένων» από και προς τη νότια Ευρώπη:

«Η στατιστική επιβεβαιώνει ότι όπου έχουμε πολλούς διερχόμενους οδηγούς, υπάρχει διαφορά στη συχνότητα ατυχημάτων ανάμεσα στους μόνιμους κατοίκους και σε εκείνους που έρχονται για πρώτη φορά στη χώρα. Προφανώς αυτό συμβαίνει γιατί οδηγούν σε άγνωστο μέρος. Υπάρχει όμως και άλλος ένας λόγος: νομίζουν ότι εκλείπει η απειλή της τιμωρίας και επομένως δεν υπάρχει λόγος να τηρήσουν τους κανόνες...»

Ο Έλληνας οδηγός σίγουρα δεν μπορεί να κατηγορηθεί για αιφνιδιαστική αδιαφορία στο εξωτερικό, καθώς είναι εξίσου αδιάφορος και στη χώρα του. Θα εφαρμοστεί όμως η οδηγία και στην αντίθετη κατεύθυνση; ρωτάμε τον ευρωβουλευτή Σπύρο Δανέλλη. Τί γίνεται με τους ξένους τουρίστες που μεθοκοπούν το καλοκαίρι στα νησιά και στη συνέχεια πιάνουν το τιμόνι;

«Καλά το επισημαίνετε και το έχω βιώσει εγώ στην Κρήτη κατ’ εξοχήν. Λες και είναι κολλητικό το φαινόμενο: Ένας νομοταγής πολίτης της βόρειας Ευρώπης κατεβαίνει στην Ελλάδα να κάνει τις διακοπές του και «κολλάει» την αντικοινωνική οδηγητική συμπεριφορά ενός μεγάλου ποσοστού των γηγενών οδηγών».
dw-world.de

Επιστροφή στο “Διεθνή”