Πρόκειται για την υποθαλάσσια σήραγγα που θα ενώσει τις δυο όχθες του Βοσπόρου την ασιατική και την ευρωπαϊκή προσθέτοντας ένα νέο κυκλοφοριακό άξονα για την Κωνσταντινούπολη. Η σήραγγα περιέχει μια διπλή σιδηροδρομική γραμμή μήκους 1,5 χιλιομέτρου και θα βρίσκεται σε βάθος 50 μέτρων κάτω από τον Βόσπορο. Από αυτήν θα περνά το μετρό που θα συνδέει σε 4 λεπτά τις δυο όχθες με ικανότητα να μεταφέρει 150.000 επιβάτες ανά ώρα, όπως δήλωσε χθες ο δήμαρχος της Πόλης Καντίρ Τοπμπάς.
Η σήραγγα τις εργασίες της οποίας ανέλαβε κοινοπραξία τουρκικών και ιαπωνικών εταιρειών στοίχισε 3 δισεκατομμύρια ευρώ. Κατά τη διάρκεια των εκσκαφών βρέθηκαν περί τα 40.000 αρχαία αντικείμενα κυρίως στην ευρωπαϊκή όχθη. Η κυβέρνηση Ερντογάν βρέθηκε συχνά σε αντιπαράθεση με τους αρχαιολόγους κατηγορώντας τους για καθυστέρηση ενός έργου το οποίο ο τούρκος πρωθυπουργός θέλει να εντάξει στον μακρύ κατάλογο πολυδάπανων αλλά και αμφιλεγόμενων έργων για την αναμόρφωση της μεγαλύτερης πόλης της Τουρκίας, όπως η τρίτη γέφυρα το Βοσπόρου, το τρίτο αεροδρόμιο, και η κατασκευή παράλληλου προς το Βόσπορο καναλιού στην Ανατολική Θράκη.
Έργα αμφιλεγόμενα που μάλλον θα αποδειχθούν άχρηστα.