• Το Γνωρίζατε;
  • Το μεγαλύτερο μουσείο του κόσμου είναι το Ερμιτάζ, στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας. Οι επισκέπτες θα πρέπει να περπατήσουν 20 χιλιόμετρα, αν θέλουν να περιηγηθούν τις 322 αίθουσες του μουσείου, το οποίο φιλοξενεί 3 εκατομμύρια αριστουργήματα.

Κυβέρνηση: Υποκινούμενες οι καταλήψεις σε ΑΕΙ και σχολεία

Συντονιστής: Agrafos

Άβαταρ μέλους
Agrafos
Γενικός Συντονιστής
Γενικός Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 2932
Εγγραφή: Δευ 13 Ιούλ 2009, 02:53
Τοποθεσία: Αθήνα
Γένος:
Επικοινωνία:
Ελλάδα

Κυβέρνηση: Υποκινούμενες οι καταλήψεις σε ΑΕΙ και σχολεία

Δημοσίευση από Agrafos »

Υποκινητές πίσω από τις μαθητικές καταλήψεις αλλά και τις κινητοποιήσεις στα πανεπιστήμια βλέπει η κυβέρνηση, που θεωρεί ότι τα κόμματα της Αριστεράς τα οποία δεν συντάσσονται απερίφραστα υπέρ των ανοιχτών ανώτατων ιδρυμάτων αλλά και των ανοιχτών σχολείων, δημιουργούν συνθήκες έντασης. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο υπουργικό συμβούλιο ο πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου έκανε αναφορές σε υπονόμευση της χώρας από τις κινητοποιήσεις ενώ η υπουργός Παιδείας κυρία Άννα Διαμαντοπούλου «έδειξε» κατά... προτεραιότητα τον ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή τις αντιδράσεις που προκάλεσε η εισαγγελική εντολή για διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας στα σχολεία τα οποία τελούν σε κατάληψη.

Ο κ. Παπανδρέου είχε σημειώσει με έμφαση ότι «καμμιά ανεξαρτησία, καμμιά αυτονομία δεν κατακτούμε, με το να κλείνουμε τα πανεπιστήμια μας. Μόνο οι νέοι τιμωρούνται. Ούτε φεύγει η Τρόικα, με το να καταστρέφουμε τα σχολεία μας, τη δική μας δημόσια περιουσία. Αντίθετα υπονομεύεται η υπόσταση της χώρας, υπονομεύεται η οικονομία μας, η συνοχή μας και, αυτά, τα πληρώνει μόνο ο Έλληνας φορολογούμενος, κανένας άλλος».

Παράλληλα, λίγη ώρα αφότου το τμήμα Παιδείας του ΣΥΝ, το απόγευμα της Πέμπτης, εξέδωσε ανακοίνωση, χαρακτηρίζοντας «επικίνδυνο κατήφορο της κυβέρνησης» την ποινικοποίηση των μαθητικών καταλήψεων, το υπουργείο Παιδείας απάντησε, εγκαλώντας τον ΣΥΡΙΖΑ ότι στέκει απέναντι στην άποψη, όπως σημειώνει, «της πλειοψηφίας των πολιτικών σχηματισμών της χώρας για ανοικτά σχολεία». Μάλιστα, το υπουργείο άφηνε σαφείς αιχμές κατά του ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας ότι «όσο και αν κάποιοι το επιθυμούν ο χώρος της εκπαίδευσης θα παραμείνει χώρος ανταλλαγής απόψεων, πάλης ιδεών και Δημοκρατίας, όχι χώρος βίας και ανομίας».

Η Κουμουνδούρου είχε επιλέξει στην ανακοίνωσή της να αναφερθεί στις ευθύνες της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και να κατηγορήσει «τα υψηλά ιστάμενα στελέχη της κυβέρνησης» ότι δεν αντιλαμβάνονται «ούτε τις αντιπαιδαγωγικές και καταστροφικές επιπτώσεις αυτής της πολιτικής επιλογής ούτε τους πολύ σημαντικούς κινδύνους που συνεπάγεται η προσπάθεια εφαρμογής της στα σχολεία».

Μάλιστα, είχε καλέσει το υπουργείο να «μην σπεύσει να αναζητήσει «υποκινητές» των καταλήψεων ανάμεσα σε όσους και όσες αγωνίζονται για μια άλλη εκπαίδευση σε μια άλλη κοινωνία, γιατί ο υποκινητής της δικαιολογημένης αντίδρασης της εκπαιδευτικής κοινότητας δεν είναι άλλος από την πολιτική που ακολουθεί». Η αντιπαράθεση αναμένεται να κορυφωθεί τις επόμενες ημέρες και ήδη στελέχη από το επιτελείο του πρόεδρου του ΣΥΝ και προέδρου της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλ. Τσίπρα μιλούν για «στοχοποίηση» του ΣΥΡΙΖΑ, που για μια ακόμα φορά, τίθεται στο στόχαστρο της κυβέρνησης για να «καλύψει τα αδιέξοδα της πολιτικής της».

Όλα ξεκίνησαν, όταν το μεσημέρι της Πέμπτης δημοσιοποιήθηκε ότι μετά από εισαγγελική εντολή κινείται η διαδικασία διενέργειας προκαταρκτικής έρευνας σε όλα τα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη, προκειμένου να διαπιστωθεί αν διαπράττονται τα αδικήματα της διατάραξης κοινής ειρήνης, απρόκλητης φθοράς και κλοπής και εάν διαπράττεται σε περιπτώσεις παρατεταμένης εγκληματικής συμπεριφοράς από νέους το αδίκημα της παραμέλησης ανηλίκου από τους γονείς τους.

Το τμήμα Παιδείας του ΣΥΝ, σχολιάζοντας τις εξελίξεις, σημείωσε ότι η απόφαση να παρέμβουν άμεσα «οι κατασταλτικοί μηχανισμοί του κράτους» προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι μαθητικές καταλήψεις σχολείων δηλώνει «την αδυναμία και τη σύγχυση της κυβέρνησης, και ειδικά της ηγεσίας του Υπ. Παιδείας». Σύμφωνα με τον ΣΥΝ, «η επιστράτευση των δυνάμεων καταστολής και η αντιμετώπιση των μαθητών ως ποινικών παραβατών -όπως και των φοιτητών και των εργαζομένων γενικότερα- δείχνει ως ποιο σημείο μπορεί να φθάσει ο κατήφορος της κυβέρνησης στην προσπάθειά της να επιβάλει «διά πυρός και σιδήρου» την πολιτική των Μνημονίων, της Τρόικας και των περικοπών στη δημόσια εκπαίδευση».

Η αντίδραση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας ήταν άμεση και η απάντησή της δομήθηκε έτσι ώστε να αναδεικνύει τον ΣΥΡΙΖΑ ως την πολιτική δύναμη που και αποφεύγει να θέσει στο επίκεντρο την ανάγκη να είναι ανοιχτά τα σχολεία, όπως κάνουν άλλα κόμματα, και δεν εστιάζει στην κριτική του στους βανδαλισμούς σε υπό κατάληψη σχολεία. «Τα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν λύνονται με κλειστά σχολεία, αλλά για αυτό δεν ακούσαμε κάτι από το ΣΥΡΙΖΑ», υπογράμμισε. Και συμπλήρωσε: «Τα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν λύνονται με κατεστραμμένα από βανδαλισμούς σχολεία υπό κατάληψη, αλλά ούτε για αυτό ακούσαμε κάτι από το ΣΥΡΙΖΑ. Θα περιμέναμε να ακούσουμε για ανοικτά σχολεία, για την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας που δεν είναι άλλη από τη σχέση δασκάλου - μαθητή».

Κι ενώ οι διαξιφισμοί των δυο πλευρών αναδεικνύονταν με δελτία Τύπου, σφοδρότατη επίθεση εξαπέλυε το ΚΚΕ κατά της κυβέρνησης, κατηγορώντας την ότι επιστρατεύει τους εισαγγελείς «για να τρομοκρατήσει και να πνίξει την οργή και τη φωνή των δεκαπεντάχρονων παιδιών, κυρίως της λαϊκής οικογένειας, που διαμαρτύρονται για τα βιβλία που δεν τους έστειλε, για το θράσος να τους ζητούν χρήματα για τη λειτουργία των σχολείων, όταν οι οικογένειές τους βρίσκονται σε απόγνωση και ήδη μεγάλος αριθμός παιδιών υποσιτίζονται». Το ΚΚΕ καλεί τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς «να περιφρουρήσουν και να κλιμακώσουν τον αγώνα τους, να εξασφαλίσουν τη μαζική συμμετοχή στις κινητοποιήσεις τους, να διαμορφώσουν κοινό μέτωπο λαϊκής αντεπίθεσης για την απόκρουση και την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής». Παράλληλα, χαρακτηρίζει τον ρόλο του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Ι. Τέντε ως «αντιδραστικό και τρομοκρατικό».
Ποτέ μην ρωτάς... την ηλικρινή άποψη ενός ενημερωμένου!!!!

Επιστροφή στο “Πολιτική”