Σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πρωτεύουσα και όχι μόνο αναμένεται να δημιουργηθεί αύριο Πέμπτη οπότε και απεργούν οι εργαζόμενοι σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά και ο ΟΣΕ.
Οι εργαζόμενοι σε Μετρό, Ηλεκτρικό, Τραμ, Λεωφορεία Τρόλεϊ Προαστιακό και ΟΣΕ αποφάσισαν την κήρυξη 24ωρης απεργίας αντιδρώντας στα κυβερνητικά σχέδια για εργασιακή εφεδρεία του 10% του συνολικού προσωπικού. Μάλιστα δεν αποκλείεται οι κινητοποιήσεις να συνεχιστούν με την μορφή 24ωρων κυλιόμενων απεργιών.
Χθες τα σωματεία των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αποφάσισαν να κλιμακώσουν τις αντιδράσεις τους στα σχέδια για εργασιακή εφεδρεία.
Οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς (Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ), εμφανίζονται μάλιστα αποφασισμένοι για συνέχιση των κινητοποιήσεών τους αφού κατά την διάρκεια της απεργίας πρόκειται να προχωρήσουν σε νέα συνεδρίαση την ημέρα της απεργίας να εξετάσουν το ενδεχόμενο κυλιόμενων 24ωρων απεργιών.
Όχι στην εργασιακή εφεδρεία
Οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας και τον ΟΣΕ διαμαρτύρονται για το καθεστώς της εργασιακής εφεδρείας που προωθείται από την κυβέρνηση και υποστηρίζουν ότιήδη το προσωπικό των εταιρειών που εργάζονται έχει μειωθεί δραστικά με τις μετατάξεις μεγάλου αριθμού του προσωπικού που έγιναν, στο πλαίσιο εφαρμογής των σχεδίων εξυγίανσης των εταιρειών.
Δεν παραλείπουν δε να αναφέρουν ότι μετά την αποχώρηση μεγάλου αριθμού του προσωπικούτο πρόγραμμα δρομολογίων εκτελείται οριακά και δεν υπάρχον περιθώρια άλλων μειώσεων αφού σε διαφορετική περίπτωση θα δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα στην εκτέλεση των δρομολογίων.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, όπου τα δρομολόγια για πολλές μέρες εκτελούνταν με πολύ μεγάλες καθυστερήσεις, εξαιτίας των προβλημάτων που προκάλεσε η υποχρεωτική μετάταξη 144 ατόμων σε υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού.
Σημαντικά μειωμένο είναι το έργο που εκτελεί και η πρώην ΕΘΕΛ (λεωφορεία), η οποία σήμερα μαζί με τα πρώην ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ) συγκροτεί τη νεοσύστατη εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ).
Η συρρίκνωση του έργου είναι συνεχής με αποτέλεσμα, όπως υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι, σήμερα η πρώην ΕΘΕΛ σε ημερήσια βάση να πραγματοποιεί 2.800 βάρδιες ημερησίωςαριθμός δραστικά μειωμένος έναντι των αρχών του έτους οπότε και εκτελούνταν περίπου 3.500 βάρδιες ημερησίως γεγονός που έχει οδηγήσει σε δραστική περικοπή του έργου της.
Εκτός τροχιάς και ο σιδηρόδρομος αύριο
Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι εργαζόμενοι στον Σιδηρόδρομο οι οποίοι αποφάσισαν επίσης να συμμετέχουν στην κοινή δράση των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με αίτημα, όπως σημειώνουν, να πάρει η κυβέρνηση πίσω τα σχέδια για εργασιακή εφεδρεία – απολύσεις.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στον ΟΣΕ υποστηρίζουν με έμφαση ότι περιθώρια νέας μείωσης του αριθμού του απασχολούμενου προσωπικού δεν υπάρχουν, καθώς από τον Σεπτέμβριο του 2010 το 50% των εργαζομένων στο Σιδηρόδρομο αποχώρησε με τις διατάξεις του ν.3891 που ψήφισε η σημερινή Βουλή.
Μάλιστα, όπως επισημαίνουν από τον ίδιο Νόμο καθορίζεται και ο αριθμός του απαραίτητου προσωπικού για τη λειτουργία των Εταιρειών (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ) και οποιαδήποτε περαιτέρω μείωση προσωπικού καθιστά αδύνατη τη λειτουργία του τρένου στη χώρα μας, που ύστερα από πολλές δεκαετίες δεν παράγει ελλείμματα.
Χαρακτηριστικό είναι ότι, ενώ βρίσκονται σε εκκρεμότητα ακόμη 150 μετατάξεις, ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων στον όμιλο ΟΣΕ ανέρχεται σε 3.450 άτομα, όταν μόλις έναν χρόνο νωρίτερα ήταν 6.700 άτομα.
Στον ΟΣΕ απασχολούνται 2.750 άτομα, την ώρα που το σχέδιο εξυγίανσης ανέφερε ωςαπαραίτητο προσωπικό για τη λειτουργία του σιδηροδρόμου τα 2.800 άτομα. Λιγότεροι σε σχέση με το αρχικό σχέδιο είναι οι εργαζόμενοι και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία έχει σήμερα 875 άτομα προσωπικό, ενώ το σχέδιο εξυγίανσης ανέφερε ότι για τη λειτουργία της εταιρείας απαιτούνται 920 άτομα.
Πάνω – κάτω ίδια είναι και η κατάσταση στην ΕΡΓΟΣΕ, η οποία έναν χρόνο νωρίτερα είχε 380 εργαζομένους, ενώ σήμερα το προσωπικό της δεν ξεπερνά τα 200 άτομα.
Την Κυριακή απεργούν οι Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας
Να σημειώσουμε, τέλος, ότι κινητοποιήσεις έχουν εξαγγείλει για τις επόμενες μέρες και οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίοι αντιδρούν στην ένταξή τους στο ενιαίο μισθολόγιο. Ειδικότερα οι ελεγκτές έχουν ανακοινώσει ότι πρόκειται να πραγματοποιήσουν 24ωρη απεργία την Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου.
Εφόσον η απεργία πραγματοποιηθεί δεν θα γίνει καμία πτήση εσωτερικού και εξωτερικού. Για την ερχόμενη Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου οι ελεγκτές έχουν αποφασίσει την πραγματοποίηση στάσης εργασίας από τις 12 το μεσημέρι έως τις 4 το απόγευμα ενώ αποφάσισαν επίσης ότι θα συμμετάσχουν και στις απεργίες της ΔΕΔΥ όποτε και αν αυτές προκηρυχθούν.
-
- Το Γνωρίζατε;
-
- Την πρωταπριλιά του 1957, πολλοί από τους Βρετανούς πίστεψαν τη φάρσα που έστησε ένας παρουσιαστής του τηλεοπτικού δικτύου BBC: Στο ρεπορτάζ, που παρουσιάστηκε στην εκπομπή του, Ιταλοί «αγρότες» συνέλεγαν από δέντρα την ανοιξιάτικη σοδειά ζυμαρικών. Για τις ανάγκες της φάρσας, ένας κάμεραμαν είχε κρεμάσει, σ' ένα ελβετικό χωριό, ζυμαρικά στα κλαδιά των δέντρων.
Σηκώνουν χειρόφρενο όλα τα ΜΜΜ την Πέμπτη
Συντονιστές: Airetikos, Agrafos
-
- Συντάκτης
- Δημοσιεύσεις: 698
- Εγγραφή: Τρί 07 Ιουν 2011, 12:54