• Το Γνωρίζατε;
  • Το 1960, στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Ρώμης, ο Αιθίοπας δρομέας Αμπέμπε Μπεκίλα τερμάτισε πρώτος στον μαραθώνιο (40 χλμ.) τρέχοντας ξυπόλητος!

Κάθετη πτώση στην αγορά ένδυσης

Συντονιστής: Agrafos

Argosxolos
Συντάκτης
Συντάκτης
Δημοσιεύσεις: 698
Εγγραφή: Τρί 07 Ιουν 2011, 12:54

Κάθετη πτώση στην αγορά ένδυσης

Δημοσίευση από Argosxolos »

Tόσο η απτή πραγματικότητα όσο και οι έρευνες πρόβλεψης πιστοποιούν τη συρρίκνωση της εγχώριας αγοράς ένδυσης. Τα αποτελέσματα εξαμήνου 2011 των εισηγμένων εταιρειών ένδυσης βρίσκονται στο κόκκινο, ενώ οι προβλέψεις κάνουν λόγο για σταθεροποίηση της αγοράς μετά το 2013, χωρίς ωστόσο οι τζίροι να επιστρέφουν στα υψηλά επίπεδα του 2008, οπότε και άρχισε η σταδιακή, αλλά ραγδαία πτώση.

Σύμφωνα με την πλέον πρόσφατη έρευνα του Euromonitor για την ελληνική αγορά ένδυσης, το 2008 ο συνολικός τζίρος του κλάδου (γυναικεία, ανδρικά, παιδικά όλων των κατηγοριών και επιπέδων τιμών) ανερχόταν σε 8 δισ. ευρώ.

Η έρευνα, που συντάχθηκε στο δ΄ τρίμηνο του 2009 και συμπεριελάμβανε το σύνολο της εγχώριας αγοράς (παραγωγικές επιχειρήσεις, αλυσίδες αλλά και μεμονωμένα καταστήματα, που ως επί το πλείστον αποτελούσαν το μεγάλο μέρος της λιανικής), προέβλεπε σταδιακή πτώση των πωλήσεων σε τεμάχια και σε αξία έως και το 2013, με χαμηλότερη εκτίμηση τα 7,5 δισ. ευρώ το συγκεκριμένο έτος.

Άλλοι παράγοντες που επιδρούν καθοριστικά στην πτώση της συνολικής αξίας της αγοράς ένδυσης, σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, είναι η μετατόπιση του αγοραστικού ενδιαφέροντος σε φθηνότερα προϊόντα, η συγκράτηση των τιμών εκ μέρους των εμπόρων και οι διαρκείς εκπτώσεις και προσφορές.

Ωστόσο, οι εξελίξεις των επόμενων χρόνων επηρέασαν πιο δραματικά την αγορά, η οποία φαίνεται να χάνει πάνω από το 50% της αξίας της. Κύριοι λόγοι η... εξαφάνιση των μεμονωμένων καταστημάτων ένδυσης από τα αστικά κέντρα και την περιφέρεια καθώς και ο κάθετος περιορισμός της κατανάλωσης, ο οποίος καταγράφεται ακόμη και στα μεγέθη των μεγάλων αλυσίδων από τρίμηνο σε τρίμηνο.

Ανακατατάξεις και αλλαγές

Με βάση εκτιμήσεις πρόσφατης έρευνας του Economist Intelligence Unit για την αγορά ένδυσης, η υποχώρηση των πωλήσεων θα συνεχιστεί έως και το 2013, ενώ τη διετία 2014 - 2015 θαυπάρξει σταθεροποίηση, η οποία ωστόσο δεν προοιωνίζεται ουσιαστική ανάκαμψη του τζίρου για το λιανεμπόριο.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Economist Intelligence Unit, η αγορά ένδυσης το 2008 διαμορφωνόταν στα 2,6 δισ. ευρώ (στοιχεία κυρίως από οργανωμένες αλυσίδες), ενώ αναμένεται να υποχωρήσει στο 1,9 δισ. ευρώ το 2011 και να ανέλθει στα 2 δισ. ευρώ το 2015.

Όσον αφορά στο μέλλον των επιχειρήσεων λιανικής, η έρευνα του Economist Intelligence Unit εκτιμά ότι θα υπάρξει συρρίκνωση των μικρών και μεσαίων εταιρειών προς όφελος των αλυσίδων, που ελέγχουν αποτελεσματικότερα τη ρευστότητά τους και έχουν τη δυνατότητα απορρόφησης των φορολογικών επιβαρύνσεων, πρόβλεψη την οποία διατυπώνει ούτως ή άλλως και ο εγχώριος εμπορικός κόσμος.

Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι στην παρούσα συγκυρία δημιουργούνταισημαντικές ευκαιρίες εισόδου ξένων παικτών στην Ελλάδα (οι οποίοι θα μπορούσαν να δείξουν ενδιαφέρον λόγω της στρατηγικής θέσης της χώρας και της γειτνίασης με μεγάλες αγορές), αλλά οποιεσδήποτε τέτοιες σκέψεις ακυρώνονται από την οικονομική αστάθεια, τη δρακόντεια φορολογική πολιτική και τη δαιδαλώδη γραφειοκρατία.

Επιστροφή στο “Οικονομία”