• Το Γνωρίζατε;
  • Tο πλήρες όνομα του Ηνωμένου Βασιλείου είναι: «Ηνωμένο Βασίλειο της Μεγάλης Βρετανίας, Βόρειας Ιρλανδίας και του Berwick-upon-Tweed». Τo τελευταίο είναι μια πολύ μικρή πόλη στα σύνορα με τη Σκωτία, την οποία διεκδικούσε ο βασιλιάς των Σκωτσέζων επί μακρόν. Μάλιστα, η πόλη αυτή ήταν επίσημα σε εμπόλεμη κατάσταση με τη Γερμανία έως το 1987, επειδή ο Τσόρτσιλ κήρυξε τον πόλεμο με το συνολικό όνομα του Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά στη συνθήκη συνθηκολόγησης ξεχάστηκε να αναγραφεί.

Ο παραλογισμός στα πανεπιστήμια (και οι καταστροφικές καταλήψεις)

Συντονιστής: Agrafos

Άβαταρ μέλους
Admin
Διαχειριστής
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 554
Εγγραφή: Σάβ 27 Ιουν 2009, 15:47
Γένος:
Ελλάδα

Ο παραλογισμός στα πανεπιστήμια (και οι καταστροφικές καταλήψεις)

Δημοσίευση από Admin »

Για μια ακόμη φορά η χαοτική αρρυθμία επανέρχεται στα πανεπιστήμια (μετά την ψήφιση του νέου νόμου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση).

Έτσι, οι φοιτητές καταλαμβάνουν και «κλειδώνουν» τις σχολές , οικειοποιούμενοι ηγεμονικά και ακατανόητα ένα πεδίο – το δημόσιο πανεπιστήμιο- που δεν ανήκει μόνο σε αυτούς ( ανήκει και στους καθηγητές και στην κοινωνία).

Προφανώς δεν κατανοούν –ή δεν έχουν διαβάσει ποτέ- αυτό που λέει ο γάλλος φιλόσοφος Ντεριντά. Δηλαδή, ότι το πανεπιστήμιο είναι ξένο ( ή ετερογενές) προς κάθε μορφή εξουσίας, είτε αυτή έχει επιχειρηματική διάσταση, είτε άλλη μορφή.

Επομένως είναι πλήρως απαράδεκτο το ότι εμποδίζουν ή απαγορεύουν τους καθηγητές να πάνε στα γραφεία τους ( πράγμα ασύλληπτο για οποιοδήποτε ευρωπαικό ή αμερικανικό πανεπιστήμιο).

Και όλα αυτά φανερώνουν μια εξουσιαστική ή συντηρητική λογική εκ μέρους των φοιτητικών παρατάξεων ( οι οποίες κατά τα άλλα δηλώνουν υποκριτικά ότι είναι «αντιεξουσιαστικές»).

Και βεβαίως όλοι ή πολλοί είχαμε εκφέρει σοβαρές αντιρρήσεις για τον καινούργιο νόμο ( και ιδίως για το μοντέλο διοίκησης).

Όμως η στρατηγική των καταλήψεων και των κλειστών σχολών καταβαραθρώνει ακόμη περισσότερο το δημόσιο πανεπιστήμιο και κυρίως δεν το κάνει λειτουργικό ή ανταγωνιστικό για τα φτωχότερα κοινωνικά στρώματα ( γιατί οι πλούσιοι βουλευτές και οι επιχειρηματίες θα στείλουν τα παιδιά τους στο Χάρβαντ ή την Οξφόρδη, όπου μόνο τα δίδακτρα είναι ογδόντα ή σαράντα χιλιάδες ευρώ αντίστοιχα κατ΄ έτος).

Και υπό την έννοια αυτή προκαλεί αλγεινά συναισθήματα η στάση κάποιων πρυτανικών ή συγκλητικών αρχών , που συνειδητά και σκόπιμα αναβάλλουν τις εξετάσεις για να βοηθήσουν τον αγώνα των φοιτητών κατά του καινούργιου νόμου!

Η παραπάνω στάση των συγκεκριμένων ακαδημαϊκών αρχών είναι και βαθύτατα «αντικοινοβουλευτική», γιατί η περιφρόνηση των ψηφισθέντων νόμων δεν αποτελεί οργανικό στοιχείο μια προοδευτικής ( ή αριστερής) κουλτούρας.

Και ακόμη περισσότερο προκαλεί εντύπωση η στάση κάποιων συνταγματολόγων , που σχεδόν έχουν βγάλει αντισυνταγματικό όλο το νόμο ( λες και η αντισυνταγματικότητα είναι ένα μέγεθος , που ο καθένας μπορεί να το τεντώνει ή να το μικραίνει κατά το δοκούν και όπως θέλει).

Αυτό δεν σημαίνει , ότι δεν κατανοούμε τις ειλικρινείς αγωνίες πολλών φοιτητών , που νοιώθουν εκ των προτέρων ότι είναι απόβλητοι και ότι στο μέλλον δεν πρόκειται να βρουν δουλειά!

Όμως η κατάληψη είναι το σωστό μέσο για να ανατραπεί μια τέτοια θλιβερή πραγματικότητα ( και ιδίως μέσα στο φοβερό περιβάλλον ενός χρεοκοπημένου κράτους);

Και , επιπλέον, το περίφημο άσυλο – όπου υπό τη κάλυψή του έμεναν ακαταδίωκτα ακόμη και κακουργήματα- ή οι αιώνιοι φοιτητές δεν ήταν μεγέθη , που τιμούσαν τα πανεπιστήμια μας ( και αυτά άλλαξαν με τον καινούργιο νόμο).

Ποιο είναι το συμπέρασμα; Δυστυχώς στo πανεπιστήμιο συμβαίνει αυτή τη στιγμή το ίδιο που συμβαίνει και στην ελληνική κοινωνία.

Πολλοί δεν θέλουν να αλλάξει τίποτε από ένα πανεπιστήμιο , που είναι το λιγότερο κομματικοποιημένο και δυσλειτουργικό!

Όπως ακριβώς στην ελληνική κοινωνία οι φοροφυγάδες δεν σταματούνε να φοροδιαφεύγουν, έστω και αν η χώρα μας καταποντίζεται μέσα στα χρέη!

Με άλλα λόγια γαία πυρί μιχθήτω ή ας καταστραφούν τα πάντα, γιατί αυτό μας λένε ουσιαστικά οι θλιβεροί πρωταγωνιστές όλων αυτών των εξελίξεων και στα πανεπιστήμια και στην κοινωνία!

Επιστροφή στο “Κοινωνία”