«Λυμένα» είναι πλέον τα χέρια του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Ραγκούση να προχωρήσει στην πλήρη απελευθέρωση του κλάδου των ταξί καθώς, μετά την έγκριση των σχεδιασμών του, που έλαβε την προηγούμενη εβδομάδα από τον πρωθυπουργό, η απόφαση του Συμβούλιου της Επικρατείας, η οποία τάσσεται υπέρ της πλήρους απελευθέρωσης όλων των επαγγελμάτων, αίρει και τα τελευταία εμπόδια.
Βέβαια άγνωστο παραμένει ποια θα είναι η αντίδραση των αυτοκινητιστών καθώς η αναστολή των κινητοποιήσεων τους, που αποφασίστηκε στις αρχές του μήνα, λήγει σε λίγες ημέρες ενώ η αναμόχλευση του θέματος, με αφορμή την απόφαση του ΣτΕ, αναζωπυρώνει και την υποβόσκουσα κόντρα ανάμεσα στον νυν και τον τέως υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ κκ. Ραγκούση και Ρέππα.
Αποκλείεται η διατήρηση κλειστών επαγγελμάτων
Η απόφαση του ΣτΕ, που αναμένεται να εκδοθεί σύντομα, ανοίγει το δρόμο για την άρση περιορισμών στις αδειοδοτήσεις της διοίκησης.
Το ΣτΕ στο σκεπτικό της απόφασής επικαλείται το άρθρο του Συντάγματος περί επαγγελματικής ελευθερίας, δηλαδή ελεύθερης επιλογής και άσκησης επαγγέλματος, και ως εκ τούτου αποκλείει τη διατήρηση κλειστών επαγγελμάτων για οποιουσδήποτε λόγους.
Πλήρης απελευθέρωση αλλά με κανόνες
Η απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ, η οποία έρχεται σε ένα εξαιρετικά κρίσιμο χρονικό σημείο, λίγο πριν ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ανακοινώσει τις τελικές αποφάσεις για την απελευθέρωση των ταξί, αναμένεται πως θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος της ρητορικής του κ. Ραγκούση, ο οποίος, από την αρχή που άνοιξε το θέμα, υποστηρίζει ότι ο ίδιος δεν κάνει τίποτε περισσότερο από το να προχωρά απλώς στην εφαρμογή των νόμων που ψήφισε η Βουλή.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έχει δεσμευτεί ότι η απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί θα είναι πλήρης αλλά με κανόνες, λαμβάνοντας υπόψη και τις ανάγκες άλλων παραγωγικών κλάδων που συνδέονται με το συγκεκριμένο επάγγελμα, και ιδίως του τουριστικού κλάδου.
Ωστόσο οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης είναι πολύ πιθανόν να προκαλέσουν νέο γύρο κινητοποιήσεων από την πλευρά των αυτοκινητιστών καθώς λήγει η περίοδος χάριτος που έδωσαν σταματώντας τις κινητοποιήσεις τους στις αρχές Αυγούστου λήγει στις 5 Σεπτεμβρίου.
Λυμπερόπουλος: Δεν μας αφορά
Προς την κατεύθυνση της όξυνσης «δείχνουν» ήδη οι δηλώσεις του προέδρου της ΠΟΕΙΤΑ και του ΣΑΤΑ κ. Θύμιου Λυμπερόπουλου ο οποίος ερωτηθείς σχετικά εξέφρασε την άποψη ότι η απόφαση του ΣτΕ δεν αφορά τα ταξί αλλά τον κλάδο των φορτηγών από τον οποίο υπήρξαν και οι προσφυγές.
«Το άρθρο 25 προβλέπει την αρχή της αναλογικότητας και βάσει αυτού εξαιρείται η απελευθέρωση των ταξί» είπε ο κ. Λυμπερόπουλος εκφράζοντας την άποψη ότι ο Πρωθυπουργός δεν έδωσε το πράσινο φως στον κ. Ραγκούση αλλά του ζήτησε να ξεκαθαρίσει σύντομα το θέμα.
Συνεχίζεται η κόντρα Ραγκούση – Ρέππα
Πάντως η διαρροή της απόφασης του ΣτΕ, που δεν έχει δημοσιευθεί ακόμη, προκάλεσε ένα νέο επεισόδιο στην κόντρα ανάμεσα στον κ. Ραγκούση και τον προκάτοχό του κ. Ρέππα. Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης έσπευσε να τοποθετηθεί στο θέμα τονίζοντας σε δήλωσή του ότι ουδέποτε Προεδρικό Διάταγμα για το άνοιγμα των επαγγελμάτων που ο ίδιος είχε υπογράψει και είχε σταλεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας κρίθηκε αντισυνταγματικό.
Στη δήλωσή του ο κ. Ρέππας σημειώνει επίσης:
«Όσον αφορά στο επάγγελμα των μεταφορέων, «άνοιξε» για μεν τα φορτηγά δημόσιας χρήσης (ΦΔΧ) με το Ν. 3887/2010, για δε τα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης (ΦΙΧ) με Κοινή Υπουργική Απόφαση (αρ. ΚΥΑ: Α8/63771/6239, ΦΕΚ 675), που εκδόθηκε ακριβώς σε συνέχεια αποφάσεων του ΣτΕ, προκειμένου το Δημόσιο να συμμορφωθεί στις συγκεκριμένες αποφάσεις.
Όσον αφορά στο Π.Δ. για τα ταξί, ουδέποτε στάλθηκε στο ΣτΕ. Αν το Π.Δ. για τα ταξί είχε σταλεί εγκαίρως στο Συμβούλιο της Επικρατείας, τότε δύο τινά θα μπορούσαν να συμβούν:
Α) Το ΣτΕ, πράγμα βέβαιο, να εγκρίνει το σχετικό Π.Δ. και η χώρα να μην έχει δοκιμάσει αυτήν την αναστάτωση μέσα στην τουριστική περίοδο.
Β) Το ΣτΕ να μην εγκρίνει το Π.Δ. και επομένως οι επαγγελματίες να μην έχουν κανένα λόγο να στραφούν εναντίον της Κυβέρνησης.
Επειδή όμως, όχι μόνον η νομολογία, αλλά και οι πρόσφατες γνωμοδοτήσεις του ΣτΕ συνηγορούν, είναι βέβαιο ότι θα ενέκρινε το Π.Δ. Δεν προκύπτει λοιπόν από πουθενά ότι υφίσταται θέμα συνταγματικότητας. Αντιθέτως μάλιστα».
Παρέμβαση Μόσιαλου
Η κόντρα των δύο υπουργών, στην οποία να σημειώσουμε, η συντριπτική πλειοψηφία της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΠΑΣΟΚ έχει ταχθεί με το μέρος του κ. Ρέππα, προκάλεσε την παρέμβαση του υπουργού Επικρατείας και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Ηλία Μόσιαλου ο οποίος επιχείρησε να ρίξει τους τόνους.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απέδωσε τις διαφωνίες των υπουργών στο εύρος των διαρθρωτικών αλλαγών που επιχειρεί η Κυβέρνηση και είναι πρωτόγνωρες για τη χώρα. Στο πλαίσιο αυτό,σημείωσε, έχουμε ήδη θεσμοθετήσει την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων.Η πολιτική αυτή υλοποιείται και στον τομέα των μεταφορών. Έγινε για τα φορτηγά δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης με το Δημήτρη Ρέππα. Γίνεται, με τον Γιάννη Ραγκούση, για τα ταξί.
Ο κ. Μόσιαλος υποστήριξε ότι σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται κοινωνικά ανεύθυνεςσυμπεριφορές ορισμένων ιδιοκτητών ταξί, που αναστάτωσαν τη ζωή των ελλήνων πολιτών, να εμποδίσουν την υλοποίηση της πολιτικής μας για τα ταξί, η οποία έχει ως γνώμονα την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.
Δικαιώματα και υποχρεώσεις
Να σημειώσουμε, τέλος, ότι σύμφωνα με πληροφορίες η διαδικασία απελευθέρωσης θα προβλέπει την επέκταση της παροχής συγκοινωνιακού έργου και σε τομείς στους οποίους σήμερα οι αυτοκινητιστές δεν έχουν δικαίωμα δραστηριοποίησης.
Στο πλαίσιο των αλλαγών που προωθούνται ο αυτοκινητιστής θα έχει το δικαίωμα, εφόσον το επιθυμεί, να κυκλοφορεί και οχήματα περισσοτέρων θέσεων, να διαφοροποιεί τον τρόπο χρέωσης και να παρέχει υπηρεσίες και με κόμιστρο, πέραν του ταξιμέτρου, ενώ n απελευθέρωση θα επιτρέψει τη μίσθωση μικρών τουριστικών οχημάτων με οδηγό, που σήμερα δεν επιτρέπεται.
Πέρα όμως από τα επιπλέον δικαιώματα που θα αποκτήσουν οι αυτοκινητιστές ταξί αυξημένες θα είναι και οι υποχρεώσεις τους αφού πρόκειται να θεσμοθετηθούν προϋποθέσεις εισόδου στο επάγγελμα, τυπικού αλλά και ουσιαστικού χαρακτήρα, όπως n απόκτηση διοικητικής άδειας χαμηλού κόστους, n κατοχή φιλικού προς το περιβάλλον οχήματος. Παράλληλα θα προβλέπονται και «αυστηρές» εξετάσεις για την είσοδο στο επάγγελμα προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο να αποτελέσει «καταφύγιο» για κάποιους που θέλουν να δραστηριοποιηθούν περιστασιακά κ.ο.κ.
-
- Το Γνωρίζατε;
-
- Τον 10ο αιώνα, ο Μεγάλος Βεζίρης της Περσίας έπαιρνε όλη την προσωπική του βιβλιοθήκη (117.000 τόμοι) μαζί του, όπου κι αν πήγαινε. Μάλιστα, τους τόμους μετέφεραν καμήλες, οι οποίες είχαν εκπαιδευτεί προηγουμένως να βαδίζουν με... αλφαβητική σειρά!
Ταξί: Ανοίγει ο δρόμος για πλήρη απελευθέρωση
Συντονιστές: Airetikos, Agrafos
-
- Συντάκτης
- Δημοσιεύσεις: 698
- Εγγραφή: Τρί 07 Ιουν 2011, 12:54