-
- Το Γνωρίζατε;
-
- Ο Απόστολος Παύλος είπε για τους Κρητικούς: «Κρήτες αεί ψεύσται, κακά θηρία, γαστέρες αργαί» («Οι Κρητικοί είναι πάντοτε ψεύτες, κακά και ανήμερα θηρία και αχόρταστες κοιλιές») [«Προς Τίτον επιστολή», Α΄12]
-
Τελευταία νέα
-
Νέα «αφαίμαξη» της MIG από την Olympic!
- Δημοσιεύτηκε από: Agrafos » Πέμ 10 Μαρ 2011, 08:36
- Δ. Συζήτηση: Οικονομία
Σε νέα, σημαντική κεφαλαιακή «ένεση» στην Olympic Air θα υποχρεωθεί να προχωρήσει σύντομα η μητρική Marfin Investment Group, καθώς τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα του αερομεταφορέα, που τα επιτείνει η απαγόρευση του «γάμου» με την Aegean από την Κομισιόν, συρρικνώνουν με μεγάλη ταχύτητα την κεφαλαιακή της βάση.
Στα οικονομικά αποτελέσματα που αναμένεται να ανακοινώσει η MIG εκτιμάται ότι θα… δεσπόζουν οι ζημιές του ομίλου εταιρειών της Olympic Air, καθώς εκτός από τα υψηλά κόστη επανεκκίνησης της αεροπορικής εταιρείας από τις «στάχτες» της παλιάς Ολυμπιακής στη δύσκολη εξίσωση προστέθηκαν οι τεράστιες δυσκολίες της τρέχουσας συγκυρίας, που επιβάρυναν σημαντικά τη λειτουργία της Olympic.
Η διοίκηση της MIG υποσχόταν στους μετόχους, ότι οι ζημιές θα ανακτηθούν μετά τη συγχώνευση με την Aegean, η οποία όμως ματαιώθηκε μετά το «βέτο» της Κομισιόν, αφήνοντας στη διοίκηση της MIG ελάχιστα περιθώρια αντίδρασης, πλην του εξαιρετικά επώδυνου προγράμματος αναδιάρθρωσης που ανακοινώθηκε πρόσφατα, αλλά και της υποχρεωτικής πλέον, νέας οικονομικής ενίσχυσης της θυγατρικής, για την κάλυψη των ζημιών που έχουν εγγραφεί ως τώρα.
Από το πρώτο τρίμηνο λειτουργίας της υπό την «ομπρέλα» της MIG (δ’ τρίμηνο 2009) η Olympic ενέγραφε σημαντικές ζημιές. Στο δημοσιευμένο ισολογισμό της για το 2009, το μετοχικό κεφάλαιο των 100 εκατ. ευρώ «τσεκουρώθηκε» από τις ζημιές κατά 81,3 εκατ. ευρώ και η MIG υποχρεώθηκε το 2010 να καλύψει μια αύξηση κεφαλαίου της θυγατρικής σχεδόν κατά 100 εκατ. ευρώ, προκειμένου να συνεχίσει κανονικά τη λειτουργία της.
Για το 2010, οι ζημιές της Olympic αναμένεται να ξεπεράσουν τα 70 εκατ. ευρώ στην καλύτερη των περιπτώσεων, ενώ η «αιμορραγία» συνεχίζεται και τους πρώτους μήνες του 2011, με την προοπτική να περιορισθεί τους επόμενους μήνες, υπό την προϋπόθεση ότι θα αποφέρει αποτελέσματα το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης που ανακοινώθηκε πρόσφατα, το οποίο μετατρέπει την εταιρεία σε ένα μεταφορέα περιορισμένο στην εσωτερική αγορά της Ελλάδας και στη… γειτονιά των Βαλκανίων, αφήνοντας στην ανταγωνιστική Aegean τον πρώτο ρόλο στα σημαντικότερα ευρωπαϊκά δρομολόγια (Λονδίνο, Βρυξέλλες, Παρίσι, Βιέννη).
Στο πλαίσιο του προγράμματος… «περικοπής φτερών» της Olympic, η εταιρεία υποχρεώθηκε να πουλήσει στην Aegean τα slot (χρονοθυρίδες) στο Χίθροου του Λονδίνου και το αεροδρόμιο Ντε Γκωλ του Παρισιού, έναντι τιμήματος που δεν έχει ανακοινωθεί, αλλά σε κάθε περίπτωση θα κατευθυνθεί απευθείας στην κάλυψη ενός μέρους των ζημιών της εταιρείας.
Επιπλέον, αναζητείται τρόπος αξιοποίησης των έξι από τα 14 αεροσκάφη Airbus, που δεν είναι πλέον αναγκαία για τα δρομολόγια της εταιρείας, αλλά με τη σημερινή κατάσταση της αγοράς είναι πολύ αμφίβολο, σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, πώς θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν τα αεροσκάφη, με τρόπο που να ανταποκρίνεται στις μεγάλες επενδύσεις που έγιναν από την Olympic επί ημερών Βγενόπουλου, για ένα σύγχρονο στόλο, που σήμερα αποδεικνύεται σε μεγάλο βαθμό άχρηστος.
Η Olympic θα προχωρήσει και σε μεγάλο πρόγραμμα μείωσης του προσωπικού, μετά την περικοπή ευρωπαϊκών δρομολογίων. Ο νέος πρόεδρος της εταιρείας, που προέρχεται από την SingularLogic, Γ. Καρακαδάς, χαρακτήρισε σε πρόσφατες δηλώσεις του ως «αυτονόητη» την απομάκρυνση πλεονάζοντος προσωπικού.
Το μονοπώλιο έγινε καρτέλ;
Την ίδια ώρα, η μεθοδολογία που ακολουθούν οι δύο αερομεταφορείς της χώρας στην αναδιάρθρωση των δρομολογίων τους, μετά το «στοπ» στη συγχώνευση από την Κομισιόν, έχει δημιουργήσει ισχυρή εντύπωση, ότι το «μονοπώλιο των αιθέρων», που επιχείρησαν να δημιουργήσουν Olympic και Aegean, ταχέως μετεξελίσσεται σε «καρτέλ των αιθέρων». Όλως τυχαίως (;), το αποτέλεσμα των αναδιαρθρώσεων είναι ο ασφυκτικός περιορισμός του ανταγωνισμού, καθώς στα περισσότερα δρομολόγια τείνουν να δημιουργηθούν μονοπωλιακές συνθήκες.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι με επιστολή του στον πρόεδρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού, Δ. Κυριτσάκη, ο τότε υφυπουργός Μεταφορών, Ν. Σηφουνάκης, είχε ζητήσει από τις αρχές του 2010 να γίνει έλεγχος για ενδεχόμενη εναρμονισμένη πρακτική μεταξύ των δύο εταιρειών, πριν ακόμη εγκριθεί από τις ευρωπαϊκές αρχές η συγχώνευσή τους. Η παροιμιωδώς αναποτελεσματική Επιτροπή άρχισε τότε έρευνα, προχωρώντας μάλιστα και σε επιτόπιους ελέγχους στα γραφεία των δύο εταιρειών για συλλογή στοιχείων, αλλά ακόμη δεν υπάρχουν αποτελέσματα, ενώ οι τελευταίες κινήσεις των δύο εταιρειών ενισχύουν τις ενδείξεις για εναρμονισμένη πρακτική με σκοπό την αποφυγή του μεταξύ τους ανταγωνισμού.
Για το θέμα κατέθεσαν ερώτηση προς τον επίτροπο Αλμούνια οι ευρωβουλευτές της Ν.Δ., Κ. Πουπάκης και Μ. Παπαστάμκος, στην οποία αναφέρουν τα εξής:
«Οι δύο ελληνικές αεροπορικές εταιρείες Olympic Air και Aegean Airlines, το τελευταίο διάστημα (πριν την αναγγελία της ενδεχόμενης συγχώνευσης, αλλά ακόμα και τώρα, μετά τη σχετική αρνητική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανταγωνισμού) αναδιαρθρώνουν το πρόγραμμα δρομολογίων τους τόσο σε διεθνείς όσο και εσωτερικούς προορισμούς. Παρατηρείται δε, ότι σε πολλές περιπτώσεις οι εν λόγω εταιρείες μειώνουν ή και αναστέλλουν το πρόγραμμα δρομολογίων τους σε κοινούς προορισμούς ενισχύοντας παράλληλα αερογραμμές όπου η μία εκ των δύο έχει αποσυρθεί.
Δεδομένου ότι οι δύο εταιρείες έχουν προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κατά της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία με βάση τον κανονισμό συγκεντρώσεων, απέρριψε την προτεινόμενη συγχώνευση, καθώς θα οδηγούσε σε οιονεί μονοπώλιο της ελληνικής αγοράς αεροπορικών μεταφορών, ερωτάται η Επιτροπή:
1. Πώς κρίνει αυτή την σχεδόν παράλληλη αναδιάρθρωση του δικτύου των δύο εταιρειών; Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Επιτροπής ποιός αναμένεται να είναι ο αντίκτυπος στις τιμές των εισιτηρίων, δεδομένου ότι μειώνεται ο ανταγωνισμός σε ορισμένους προορισμούς; Πιστεύει ότι τέτοιου είδους πρακτικές ωφελούν τον υγιή ανταγωνισμό και λειτουργούν προς όφελος των καταναλωτών-επιβατών ή προλειαίνουν το έδαφος για τον "εκβιασμό" μιας θετικής απόφασης για την συγχώνευση των δύο εταιρειών;
2. Στο πλαίσιο ανταλλαγής βέλτιστων πρακτικών, τί μέτρα έχουν υιοθετηθεί από άλλες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις σε αντίστοιχες περιπτώσεις, προκειμένου να συγκρατηθούν οι τιμές των αεροπορικών ναύλων σε λογικά επίπεδα και να ενισχυθεί περαιτέρω ο ανταγωνισμός»;
Προβολές: 220 • Σχόλια: 0 • Γράψτε σχόλια [ Πίσω ]
-
Πρόσφατα
-
-
Άρθρα
-
Δημοσίευση Δίαιτα: Τα έξι λάθη που δεν πρέπει να κάνετε για να χάσετε κιλά
- Δημοσιεύτηκε από: Agrafos » Τετ 18 Μάιος 2016, 03:29
- Δ. Συζήτηση: Υγεία
Δεν τρώτε αρκετά γαλακτοκομικά
Οι μύες είν ...
Προβολές: 13926 • Σχόλια: 0 • Γράψτε σχόλια [ Διαβάστε τα όλα ]
Δημοσίευση Δίαιτα της NASA: Χάστε μέχρι 10 κιλά σε 2 εβδομάδες!
- Δημοσιεύτηκε από: Agrafos » Τετ 18 Μάιος 2016, 02:09
- Δ. Συζήτηση: Υγεία
Προβολές: 11314 • Σχόλια: 0 • Γράψτε σχόλια [ Διαβάστε τα όλα ]
Δημοσίευση Οι δέκα τροφές για μείωση βάρους και καύση λίπους
- Δημοσιεύτηκε από: Agrafos » Τετ 18 Μάιος 2016, 01:22
- Δ. Συζήτηση: Υγεία
Τα μήλα είναι από τα πιο υγιεινά φρούτα και μάλιστα που πρέπει να τρώτε καθημερινά. Κι αυτό γιατί κάθε μήλο περιέχει 5 γραμμάρια ινών, αλλά και πηκτίνη η οποία είναι ένα φυσικό στοιχείο καύσης λίπους. Τα μήλα δεν έχουν πολύ ζάχαρη ή θερμίδες, γεγονός που τα καθιστά ιδανικό σνακ για ισορροπημένη διατροφή για καύσεις και απώλεια βάρους.
Γιαούρτι
Με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, το γιαούρτι είνα ...
Προβολές: 10697 • Σχόλια: 0 • Γράψτε σχόλια [ Διαβάστε τα όλα ]
Δημοσίευση Συμφωνία αμέσως αλλιώς... GAME OVER
- Δημοσιεύτηκε από: Agrafos » Κυρ 01 Φεβ 2015, 03:53
- Δ. Συζήτηση: Οικονομία
«Οι αποφάσεις της νέας κυβέρνησης πρέπει να ληφθούν ταχύτατα προκειμένου να αναστραφεί το κλίμα που προκάλεσε η προκήρυξη εκλογών, η μη επίτευξη συμφωνίας με την Τρόικα και η απόπειρα της κυβέρνησης της ΝΔ/ΠΑΣΟΚ να προ ...
Προβολές: 17089 • Σχόλια: 0 • Γράψτε σχόλια [ Διαβάστε τα όλα ]
Καθολικές Ανακοινώσεις
Δημοσίευση κάντο γνωστό!!!
- Δημοσιεύτηκε από: Agrafos » Σάβ 26 Σεπ 2009, 16:41
- Δ. Συζήτηση: Γνώσεις
Μια νέα ενότητα προστέθηκε στην Αρχική σελίδα και την αρχική σελίδα του Forum. Ο τίτλος της "Αυτό το ήξερες;" βοηθείστε όλοι να την εμπλουτίσουμε με εγκυκλοπαιδικές γνώσεις που δεν είναι γνωστές στον ...
Προβολές: 7350 • Σχόλια: 0 • Δημιουργία απάντησης [ Διαβάστε τα όλα ]
- 1
- 2
-
Ποιος είναι online;
-
-
-
Συνολικά υπάρχουν 25 μέλη σε σύνδεση: 0 εγγεγραμμένα, 0 με απόκρυψη και 25 επισκέπτες (με βάση τα μέλη που ήταν ενεργά τα τελευταία 5 λεπτά)
Περισσότερα μέλη σε σύνδεση 415 την Σάβ 23 Νοέμ 2024, 07:49
-
Μενού
Ρολόι
Αναζήτηση
-
Έναρξη Ιστοσελίδας
-
Online από: Σάβ. 27 Ιουν. 2009 για 16 Χρόνια 0 Μήνες και 22 Ημέρες
Νεότερα μέλη
- Όνομα μέλους Εγγραφή
Lazaidistheodosis 04 Νοέμ
Apostolos Kyriakos 21 Ιουν
kakiasmeni 11 Σεπ
Mastoras 12 Μαρ
ax_kounelaki_ax 01 Φεβ
Erastis 31 Ιαν
WebMaster 31 Ιαν
Lady 08 Οκτ
-
Γενέθλια
-
- Κανένα μέλος δεν έχει γενέθλια σήμερα
Τις επόμενες 10 ημέρες
adamantia89 (36)
solon-sp (44)
katrina (62)
mafiozos (38)
Apostolos Kyriakos (83)
Στυλ Ιστοσελίδας
Ο Σύνδεσμος μας
- Μη διστάσετε να συνδεθείτε με www.agrafos.gr . Χρησιμοποιήστε το ακόλουθο HTML:
HTML:
BBCode:
-
Ποιος ήταν εδώ;
-
Συνολικά υπήρχαν 391 χρήστες συνδεμένοιLFWWH_STATS_SEPARATOR 0 εγγεγραμμένοι, 0 με απόκρυψη, 3 bots και 388 επισκέπτες (με βάση τους ενεργούς χρήστες τις τελευταίες 24 ώρες)
Περισσότεροι χρήστες σε σύνδεση 3982 μεταξύ Τρί. 21 Μάιος. 2024 και Τετ. 22 Μάιος. 2024
Φίλοι
- Συνδεμένοι
Χωρίς φίλους Συνδεμένους
Αποσυνδεμένοι
Χωρίς φίλους Αποσυνδεμένους
Τυχαίο Μέλος
Δημοσκόπιση
Σας αρέσει η ιστοσελίδα μας;
Στατιστικά
- Σύνολα
Συνολικές δημοσιεύσεις 7031
Σύνολο θεμάτων 6813
Σύνολο Ανακοινώσεων: 1
Σύνολο Σημειώσεων: 33
Σύνολο Συνημμένα: 3
Θέματα ανά ημέρα: 1
Δημοσιεύσεις ανά ημέρα: 1
Χρήστες ανά ημέρα: 0
Θέματα ανά χρήστη: 6
Δημοσιεύσεις ανά χρήστη: 7
Δημοσιεύσεις ανά θέμα: 1
Σύνολο μελών 1074
Το νεότερο μέλος μας Lazaidistheodosis
Τελευταία bots
- Bing [Bot]
Σάβ 19 Ιούλ 2025, 11:48