Σελίδα 1 από 1

Θύμα της κρίσης και η ταχυδρομική αγορά

Δημοσιεύτηκε: Πέμ 21 Απρ 2011, 11:26
από Agrafos
H οικονομική κρίση δεν άφησε αλώβητη ούτε την ταχυδρομική αγορά, η καλύτερη χρονιά της οποίας φαίνεται να ήταν το 2008, καθώς από την επόμενη χρονιά έως και σήμερα καταγράφει μια καθοδική πορεία, τόσο σε ότι αφορά τον «τζίρο» όσο και τον όγκο των διακινούμενων αντικειμένων.

Αυτό προκύπτει από τις τοποθετήσεις των ομιλητών και τα στοιχεία που παρατέθηκαν σε ημερίδα της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, ΕΕΤ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, το 2010 η ταχυδρομική αγορά στην Ελλάδα απαριθμούσε 502 επιχειρήσεις, από τις οποίες οι 496 δραστηριοποιούνταν στον τομέα των ταχυμεταφορών, οι 5 ήταν επιχειρήσεις με ειδική άδεια και υπάρχουν και τα ΕΛΤΑ στον τομέα της Καθολικής υπηρεσίας, που κατέχει και το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, καθώς διακίνησε περίπου το 92% των αντικειμένων και το υπόλοιπο 8% από τις ιδιωτικές εταιρίες.

Όμως σε ότι αφορά στα έσοδα η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική, αφού τα ΕΛΤΑ εισπράττουν το 59,9% των συνολικών εσόδων και το υπόλοιπο 40,1% να πηγαίνει στις ιδιωτικές εταιρίες.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν το 2010, στην ελληνική ταχυδρομική αγορά διακινήθηκαν περίπου 673 εκατομμύρια αντικείμενα, παρουσιάζοντας μείωση κατά 7,6% σε σχέση με το 2009, τα οποία έφεραν έσοδα 706 εκατομμύρια ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση 5% σε σχέση με το 2009.

Ο τζίρος για το 2010 μειώθηκε κατά 5% που μεταφράζεται σε 37 εκατομμύρια ευρώ, ενώ μειώθηκε κατά 16,8% το προσωπικό στον τομέα αυτό, που αντιστοιχεί σε 3.500 εργαζόμενους.