• Το Γνωρίζατε;
  • Στα Νησιά του Σολομώντα, μέχρι τον 20ό αιώνα, χρησιμοποιούσαν τα δόντια των σκύλων ως νομίσματα.

Πλαφόν στη βενζίνη για 13 νομούς

Συντονιστής: Agrafos

Άβαταρ μέλους
Agrafos
Γενικός Συντονιστής
Γενικός Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 2932
Εγγραφή: Δευ 13 Ιούλ 2009, 02:53
Τοποθεσία: Αθήνα
Γένος:
Επικοινωνία:
Ελλάδα

Πλαφόν στη βενζίνη για 13 νομούς

Δημοσίευση από Agrafos »

Την επιβολή πλαφόν στην τιμή της βενζίνης για 13 νομούς αποφάσισε το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

Συγκεκριμένα, το πλαφόν θα ισχύσει από αύριο: στις Κυκλάδες (1,724 ευρώ), την Κεφαλλονιά (1,769 ευρώ), την Κέρκυρα (1,765 ευρώ), τη Λέσβο (1,722 ευρώ), τα Γρέβενα (1,736 ευρώ), τον Έβρο (1,744 ευρώ), την Ευρυτανία (1,745 ευρώ), τη Φωκίδα (1,735 ευρώ), τα Δωδεκάνησα (1,724 ευρώ), το Λασίθι (1,788 ευρώ), το Ρέθυμνο (1,774 ευρώ), τη Σάμο (1,734 ευρώ) και τη Χίο (1,739 ευρώ).

Όπως δήλωσε ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, το πλαφόν θα ισχύει μέχρι να προσαρμοστεί το σύστημα. Μέχρι σήμερα η τιμή της αμόλυβδης στις παραπάνω περιοχές ξεπερνούσε το 1,80 ευρώ.

Εκτός από τα βενζινάδικα, το υπουργείο θα επιβάλει πλαφόν στις εταιρείες εμπορίας, δηλαδή στην χονδρική τιμή, για 5 νομούς: Δωδεκανήσων, Λασιθίου, Ρεθύμνου, Σάμου, Χίου .

Ερωτήσεις – Απαντήσεις για την επιβολή ανώτατης τιμής (πλαφόν) στα καύσιμα

Γιατί η κυβέρνηση αποφάσισε να επιβάλει πλαφόν στις τιμές των καυσίμων;

Το τελευταίο διάστημα, ύστερα από εκτεταμένους και επίμονους ελέγχους των υπηρεσιών του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, διαπιστώθηκαν αδικαιολόγητα υψηλές τιμές σε αρκετές περιοχές της χώρας. Η τιμή της αμόλυβδης παρουσιάζει συνεχή αυξητική πορείακαι διαμορφώνεται έως και 18 λεπτά πάνω από τη μέση τιμή, ενώ η απόκλιση του φθηνότερου από το ακριβότερο πρατήριο στη χώρα πλησιάζει τα 30 λεπτά το λίτρο, ποσό που δεν δικαιολογείται από τα μεταφορικά ή οποιοδήποτε άλλο στοιχείο κόστους. Η μέγιστη τιμή σήμερα είναι 1,893 ευρώ (Κυκλάδες) και η ελάχιστη 1,624 (Μαγνησία).

Τι άλλαξε το τελευταίο δεκαήμερο σε ότι αφορά τις τιμές των καυσίμων, σε σύγκριση με ότι συνέβαινε στην αγορά κατά τη διάρκεια των εορτών του Πάσχα;

Η κατάσταση, εξαιτίας και της ανόδου των διεθνών τιμών, έχει επιδεινωθεί. Είναι ενδεικτικό ότι περιοχές με χαμηλότερο συντελεστή ΦΠΑ (16% αντί 23% στις υπόλοιπη χώρα), όπως η Χίος και η Λέσβος παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες αποκλίσεις τιμών, γεγονός που υποδηλώνει ότι ορισμένοι καρπώνονται τις υψηλές τιμές. Άλλωστε, ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε προ των εορτών του Πάσχα, είχε προειδοποιήσει τους παράγοντες της αγοράς καυσίμων ότι θα επιβληθεί ανώτατη τιμή πώλησης στα καύσιμα εάν συνεχιστούν οι αδικαιολόγητες ανατιμήσεις.

Τι μπορεί να περιμένει ο Έλληνας καταναλωτής από την επιβολή του πλαφόν και γιατί το συγκεκριμένο μέτρο αυτή τη φορά θα είναι αποτελεσματικό;

Η επιβολή πλαφόν έχει διττή σημασία: αφενός προστατεύει το εισόδημα των πολιτών και αφετέρου καθιστά σαφές ότι απέναντι σε αδικαιολόγητες ανατιμήσεις, η απάντηση της κυβέρνησης είναι καίρια και αποφασιστική. Το προσωρινό μέτρο επιβολής ανώτατων τιμών στα καύσιμα, είναι δίκαιο και αποτελεσματικό, διότι για πρώτη φορά ο έλεγχος δεν περιορίζεται στη λιανική πώληση (πρατήρια), αλλά επεκτείνεται και στις εταιρείες εμπορίας, οι οποίες έχει εντοπιστεί ότι ενισχύουν και τα δικά τους περιθώρια κέρδους.

Γιατί δεν επιβάλλεται πλαφόν και στις τιμές πώλησης των διυλιστηρίων;

Τα υψηλά περιθώρια κέρδους στη χονδρική και λιανική πώληση σε συγκεκριμένες περιοχές δεν εξαρτώνται, σύμφωνα με την ανάλυση της ΡΑΕ και του ΥΠΑΑΝ, από την αρχική τιμή εκκίνησης των διυλιστηρίων που αφορούν όλη την επικράτεια. Με βάση τα στοιχεία που αποστέλλουν οι ίδιες οι εταιρείες στις εποπτικές αρχές των υπουργείων Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και ΠΕΚΑ, το πρόβλημα εντοπίζεται στους δύο κρίκους διαμόρφωσης των τιμών, δηλαδή, στην εμπορία και λιανική πώληση των καυσίμων.

Γιατί η κυβέρνηση δεν εξετάζει το ενδεχόμενο να μειωθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στα καύσιμα, ιδιαίτερα σε περιόδους που σημειώνονται αναταραχές στη διεθνή αγορά των καυσίμων;

Η ασκούμενη οικονομική πολιτική, η οποία περιλαμβάνει και την αύξηση των ειδικών φόρων, αποσκοπεί στην ενίσχυση των εσόδων του κράτους και την έξοδο της χώρας από την κρίση. Τα συγκεκριμένα έσοδα μάλιστα, έχουν περιληφθεί τόσο στον προϋπολογισμό του 2011, όσο και στις ανάγκες που υπαγορεύονται από το μνημόνιο που έχει υπογράψει η χώρα με του πιστωτές της. Συνεπώς, είναι διαφορετικό θέμα η επίτευξη των στόχων του προϋπολογισμού και διαφορετικό η προσπάθεια ορισμένων να εκμεταλλευτούν τις διεθνείς ανατιμήσεις για να πετύχουν μεγαλύτερο όφελος, σε βάρος των καταναλωτών.
ΝΟΜΟΣ  Ανώτατη Τιμή Χονδρικής   Ανώτατη Τιμή Καταναλωτή   Μέγιστη Τιμή 2/5/2011   Όφελος για τον Καταναλωτή 
ΚΥΚΛΑΔΩΝ   1,724 1,893 16,9 c/lt
ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ   1,769 1,890 12,1 c/lt
ΚΕΡΚΥΡΑΣ   1,765 1,860 9,5 c/lt
ΛΕΣΒΟΥ   1,722 1,850 12,8 c/lt
ΓΡΕΒΕΝΩΝ   1,736 1,832 9,6 c/lt
ΕΒΡΟΥ   1,744 1,826 8,2 c/lt
ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ   1,745 1,790 5,5 c/lt
ΦΩΚΙΔΟΣ   1,735 1,780 5,5 c/lt
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ 1,654 1,724 1,860 13,6 c/lt
ΛΑΣΙΘΙΟΥ 1,718 1,788 1,869 8,1 c/lt
ΡΕΘΥΜΝΗΣ 1,704 1,774 1,859 8,6 c/lt
ΣΑΜΟΥ 1,664 1,734 1,870 13,6 c/lt
ΧΙΟΥ 1,669 1,739 1,820 8,1 c/lt
Ποτέ μην ρωτάς... την ηλικρινή άποψη ενός ενημερωμένου!!!!

Επιστροφή στο “Πολιτική”